#

Další informace

Aktuální informace

Dušičková pouť

15.10.2019 - V sobotu 26. října 2019 se na Svatém Antonínku DUŠIČKOVOU POUTÍ uzavře poutní sezóna.V 16:00 bude mši svatou sloužit P. Antonín Bachan z Hluku za všechny zemřelé členy Matice svatoantonínské. Po bohoslužbě..

"Milion dětí se modlí růženec." Přijdeš 19. 10. i TY?

10.10.2019 - "Když se milion dětí bude modlit růženec, svět se změní." P. Pio  Minulý rok jsme se setkali poprvé v rámci aktivity „Milion dětí se modlí růženec." Ve světě se však děti a mládež ke společné modlitbě..

Listopadová připomínka výročí úmrtí P. Šuránka

09.10.2019 - Kněží a věřící se sejdou v kostele sv. Jakuba Staršího v Ostrožské Lhotě v úterý 5. listopadu 2019 u příležitosti 37. výročí úmrtí P. Šuránka. Společná modlitba začne v 16.00 Korunkou k Božímu..

Pouť sv. apoštolů Petra a Pavla a pouť Sekulárního františkánského řádu

Stalo se pěknou tradicí, že pouť sv. Petra a Pavla už léta „patří" františkánům. Zvláště těm ze Sekulárního františkánského řádu (tzv. terciáři). Vše by mělo probíhat v jejich režii - zajištění kněze, ministrantů, lektorů, hudby,  ...

Svatý Antonín Paduánský byl františkán, takže františkáni na Antonínek patří! Na nedávno uplynulou pouť terciářů přijela i členka z dalekého Hradce Králové, která nám zaslala své svědectví z pouti:

"Touha mne zavála na Svatý Antonínek. Vždy, když nás místní terciáři zvali, nejčastěji na Velehradě nebo prostřednictvím Zpravodaje řádu, srdce se ve mně rozněcovalo touhou objevit a zakusit toto pro mne neznámé poutní místo. Rozhodovala jsem se proto i v červnu. Zase vyvstaly protiargumenty. Varování meteorologů před příliš vysokými teplotami a bio-zátěží. Věk 74 let. A ta dálka, z Hradce Králové 4 hodiny cesty. V pátek večer 28. 6. jsem se rozhodla, že nepojedu, i když jsem měla nalezené skvělé vlakové spojení.

Ráno jsem se ale probudila s jasnou hlavou a jasným argumentem - jsou nejdelší dny v roce! To je ideální doba vydat se na cestu. Jednat bylo třeba rychle. Do batůžku jsem vhodila peněženku, oblékla se a utíkala na MHD. Nastoupila jsem do vlaku a ten se hned rozjel. Po třech hodinách jízdy přestupuji ve Starém Městě u Uherského Hradiště do osobáčku, který mne veze směrem, kde jsem ještě nikdy nebyla. Ve Veselí nad Moravou další přestup a pak první zastávka Blatnice pod Sv. Antonínkem. Vystupuji sama. Nádraží se mi zdá opuštěné a tak to chci prozkoumat. Tu slyším: ,,Paní do dědiny musíte na druhou stranu."

Vydám se tedy určeným směrem. Po půl hodině chůze jsem v Blatnici u kostela, ale všechny dveře i u fary jsou zamknuté. Ukazuji tedy kolem jdoucí na plakátek ve vitrínce a ptám se, kde se tato přednáška odehrává. ,,Na Svatém Antonínku, ukáži vám cestu. " A po krátké chvilce vysvětlování stojíme u auta, do kterého mne řidička zve sednout a vyváží mne až nahoru. Zbývá poděkovat a pomodlit se za její dobrotu, protože už zase sjíždí dolů. Ale to už slyším úvodní slova 1. přednášky br. Antonína Klareta Dabrowského ,,O kříži misií..."

Poprvé na Svatém Antonínku, kde do mne vstupuje pokoj a dobro. O přestávce jsem zahlédla známého spolubratra z řádu Václava Vendelína Hájka, se kterým jsem se potkala v březnu na Velehradě. Zamířila jsem k němu, abych se ujistila, kolik času si musím naplánovat na cestu dolů na nádraží do Blatnice, abych mohla odpoledne odjet zase zpět domů. Vždyť nemám ani hřeben... Když mne tak poslouchal, řekl: ,,No to probereme později, teď tě zvu na ,,kyselicu" domů na oběd... A pak na prohlídku farnosti, abych se dostala také k hrobu otce Antonína Šuránka, kde se sejdeme k modlitbě až zítra ráno. Připadala mi ta chvíle jako nebe na zemi...

A nejen chvíle, pobyt se protáhl na dva dny a já vím, že se mohu k sv. Antonínkovi vracet a že to není technický problém a velká vzdálenost, ale otázka hořících srdcí. I ten hřeben na mne vykukoval nad umyvadlem na skříňce na Svatém Antonínku, kde jsem mohla prožít i posvátné ticho noci. Jako kdyby anděl strážný nebo sv. Antonínek šibalsky na mne pokukoval a říkal: ,, Tak se učeš , když myslíš..."